Informații utile legate de falimentul Euroins și documente necesare
Informații despre polițele încheiate la Euroins
Contractele de asigurare încheiate cu Societatea Euroins România rămân valabile până la expirare iar eventualele daune vor fi plătite de către Fondul de Garantare al Asiguraților, dacă nu intervine una dintre următoarele situații:
titularul poliței denunță contractul de asigurare
se împlinește termenul legal de 90 de zile de la data pronunțării hotărârii de deschidere a procedurii falimentului, moment în care polițele de asigurare încetează de drept.
lichidatorul judiciar numit de instanță odată cu deschiderea în instanță a procedurii falimentului denunță polițele de asigurare, cu informarea prealabilă a asiguratului.
În cazul în care se dorește, puteți rezilia polițele încheiate la Euroins (primiți banii înapoi pe perioada rămasă) și să încheiați alte polițe la alți asiguratori.
Acest lucru ar fi indicat în special dacă doriți să încheiați o altă poliță cu clauza decontare directă (în felul acesta, în cazul unui accident, o să obțineți probabil mult mai repede banii de la asiguratorul pe care îl alegeți față de fondul de garantare).
Cum se procedează în cazul unui accident dacă polița e la Euroins?
În cazul în care aveți un accident, dacă polița de asigurare este încheiată la Euroins, plata va fi făcută de către Fondul de Garantare al Asiguraților. Pentru a fi despăgubiți, trebuie să urmați următorii pași:
1. Se deschide dosarul de daună la fondul de garantare, acest pas se face cât de repede după accident:
Se completează cererea de deschidere a dosarului de daună
Se completează declarația privind evenimentul
Formularele pdf completate se trimit la adresa constatari.daune@fgaromania.ro
2. Se trimite cererea de plată către fondul de garantare. Adresa la care se trimite este cerere.plata@fgaromania.ro
Acest pas poate fi făcut în maxim 90 de zile de la data evenimentului.
Cum reziliez o poliță la Euroins?
Odată cu retragerea autorizației de funcționare pentru Euroins, se poate rezilia orice poliță încheiată de către această companie de asigurări. La rezilierea unei polițe, asiguratul va primi banii înapoi pentru perioada rămasă din poliță, doar dacă nu au fost plătite deja daune pentru această poliță.
Acest lucru ar fi indicat în special dacă doriți să încheiați o altă poliță cu clauza decontare directă (în felul acesta, în cazul unui accident, o să obțineți probabil mult mai repede banii de la asiguratorul pe care îl alegeți față de fondul de garantare). Un alt avantaj ar fi faptul că polița RCA are o acoperire de peste un milion de euro, iar fondul de garantare acoperă maxim 100.000 euro, iar în cazul unui accident cu vătămări corporale sau decese, acest plafon s-ar putea să fie depășit.
Pentru a denunța o polița trebuie urmați următorii pași:
Se achiziționează o poliță RCA nouă, vă recomandăm să folosiți decontarea directă pentru a vă recupera banii mai repede în cazul în care aveți un accident și nu sunteți vinovat, iar cel vinovat are polița la Euroins.(momentan peste 30% din mașini au asigurare la Euroins)
Transmiteți notificarea de reziliere la Euroins pe adresa de e-mail dedicată: reziliere@euroins.ro. (nu exista un formular de cerere de denuntare, ci se scrie solicitare in e-mail). Solicitarea de denuntare catre Euroins trebuie sa contina obligatoriu copie polita de asigurare, copie dovada plății primelor de asigurare în cazul plății primelor în rate, copie CI/BI sau imputernicire in cazul asiguratilor persoane juridice
Transmiteți la FGA, o cerere de restituire Anexa 9, completând online formularul dedicat, pe site-ul FGA. In cadrul formularului se va transmite si dovada denunțării contractului de asigurare înregistrată / transmisă la asigurător.