Informații utile legate de falimentul Euroins și documente necesare

În 17.03.2023 ASF a retras autorizația de funcționare pentru Euroins. Comunicatul oficial de la ASF îl puteți regăsi aici.
Aici puteti gasi ghidul de la FGA (fondul de garantare al asiguratilor) pentru asiguratii Euroins.

Informații despre polițele încheiate la Euroins

Cum se procedează în cazul unui accident dacă polița e la Euroins?

În cazul în care aveți un accident, dacă polița de asigurare este încheiată la Euroins, plata va fi făcută de către Fondul de Garantare al Asiguraților. Pentru a fi despăgubiți, trebuie să urmați următorii pași:

1. Se deschide dosarul de daună la fondul de garantare, acest pas se face cât de repede după accident: 

2. Se trimite cererea de plată către fondul de garantare. Adresa la care se trimite este cerere.plata@fgaromania.ro

Acest pas poate fi făcut în maxim 90 de zile de la data evenimentului.


Cum reziliez o poliță la Euroins?

Odată cu retragerea autorizației de funcționare pentru Euroins, se poate rezilia orice poliță încheiată de către această companie de asigurări. La rezilierea unei polițe, asiguratul va primi banii înapoi pentru perioada rămasă din poliță, doar dacă nu au fost plătite deja daune pentru această poliță.

Acest lucru ar fi indicat în special dacă doriți să încheiați o altă poliță cu clauza decontare directă (în felul acesta, în cazul unui accident, o să obțineți probabil mult mai repede banii de la asiguratorul pe care îl alegeți față de fondul de garantare). Un alt avantaj ar fi faptul că polița RCA are o acoperire de peste un milion de euro, iar fondul de garantare acoperă maxim 100.000 euro, iar în cazul unui accident cu vătămări corporale sau decese, acest plafon s-ar putea să fie depășit.

Pentru a denunța o polița trebuie urmați următorii pași: